بوت استرپ 4 و ویژگی های که می توان در طراحی سایت استفاده نمود
نوشته شده توسط : طراحی سایت

اگر طراحی frontend انجام داده اید حتما با پلتفرم بوت استرپ آشنا شده اید و آن را فراگرفته اید به جرات می توان گفت این پلتفرم پرکاربردترین پلتفرم برای frontend  در طراحی سایت می باشد . اخیرا نسخه جدید آن با نام Bootstrap 4 (BS 4)ارائه شده است که تغییرات جدیدی را به همراه داشته است تغییراتی که باعث راحتی کار طراحان سایت خواهد شد . ما در این پست برخی از امکانات جالب را که در نسخه BS 4 اعمال شده است را بیان می نمایمم . اولین قابلیتی که در نسخه 4 بوت استرپ به چشم می خورد ارتقا زیبا شناسی و ویژگی های برای ایجاد و طراحی مناظر زیبا می باشد . اگر به تم زیر دقت نمایید می بیند که این تم با کمترین کد زیباترین UI را برای کاربران ایجاد کرده است .


مثال دیگری از مزایای بوت استرپ 4 را می توانید در طرح زیر که به سبک مینیمالیستی طراحی شده است مشاهده نمایید امروزه طرح مینیمالیستی در طراحی سایت طرفداران بسیاری دارد برای همین نسخه 4 بوت استرپ سعی کرده است ویژگی های زیبا و منحصر به فردی برای این طراحی در اختیار طراحان قرار دهد . اگر به تم زیر نگاه کنید خواهید دید در هر یک از قسمت ها مینیمالیستی به چشم می خورد همچنین کد به کار رفته شده با استفاده از نسخه جدید بوت استرپ بسیار کم و ساده خواهد بود .


ویژگی بعدی که بیشتر در فروشگاه های آنلاین کاربرد دارد جدول قیمت گذاری می باشد با افزایش فروشگاه های آنلاین و کسب در آمد در دنیای مجازی نسخه های بوت استرپ و به ویژه نسخه جدید آن به جدول قیمت گذاری توجه بیشتری کرده اند و ویژگی های متنوعی برای طراحی جدوال زیبای قیمت گذاری در اختیار طراحان قرار داده اند .


مورد بعدی که همیشه از بوت استرپ انتظار می رود گریدها و قالب های بی نظیر آن می باشد که کار را برای طراحان بخصوص در طراحی سایت واکنشگرا ساده و راحت می نماید اینکه در یک سطر چه تعداد قالب قرار گیرد و چگونه در موبایل های هوشمند و تبلت ها دیده شود همیشه باعث نگرانی طراحان بوده است که با آمدن بوت استرپ این مشکل حل شده و نسخه 4 تنوع بیشتری به قالب های سایت برای طراحی داده است تا طراحان آزادی بیشتری در طراحی داشته باشند . با استفاده از مثال زیر طراح می تواند دریابد کدام فونت و اندازه برای قالب مورد نیاز است .


کارت پروفایل (Profile Card) یکی دیگر از ویژگی های است که بسیاری از طراحان برای پروفایل های کاربران استفاده می کنند چرا که در این قسمت می توان UI/UX زیبای را ایجاد نمود تا کاربران بتوانند تعامل مناسب با آن برقرار نمایند برای همین نسخه جدید بوت استرپ سعی کرده است ویژگی های بیشتری را در این بخش ایجاد نماید .


ویژگی بعدی که امروزه برای لود کردن تصاویر و یا لود کردن محتوای سایت به کار می رود Loading Bar می باشد این ویژگی در هم به کاربران می گوید باید برای درخواست خود صبر نمایند و هم طرحی زیبا را به آن ها نشان می دهد تا کاربران از صبر خود کسل و نا امید نشوند . یکی دیگر از ویژگی های که با ظهور طراحی سایت با پیمایش طولانی صفحات ایجاد شد منوهای بودند که همراه با کاربر به پایین صفحه برده می شدند تا در هر لحظه کاربر بتوانند منوهای سایت را ببینند و برای رفتن به لینک دیگر در منو نیاز به پیمایش مجدد از پایین به بالا نداشته باشند در تم زیر شما می توانید مشاهده نماید چگونه طراح با استفاده از نسخه 4 و استفاده کمی از جاوا اسکریپت توانسته است چنین طرح زیبای را ایجاد نماید .





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: